Vítám vás v novém článku! Jak jsem slíbila, připravila jsem si pro vás takové shrnutí naší letní dovolené, kterou jsem si letos užila nejvíc za posledních pár let a ze které mám zážitky do konce života. Nebudu ale předbíhat – vezmeme to všechno hezky od začátku.

Jestli mě sledujete delší dobu, tak určitě víte, že letní dovolená v Itálii už je taková naše rodinná tradice. Nicméně, nejezdíme každý rok na stejné místo – byli jsme například v Lignanu, v Imperii, v San Benedettu nebo v Římě a všechna tahle města měla své kouzlo. Přesto se nám ale nejvíc líbilo v Lido Di Jesolo, kde jsme byli před dvěma lety, a proto jsme se rozhodli vyrazit tam i letos. Lido di Jesolo je totiž na takovou tu klasickou rodinnou dovolenou úplně ideální – každý si tam najde to svoje! Jsou tam úžasné trasy na běháníčisté moře s písčitou plážíspousta výborných restauracírušný noční život i velký zábavní park pro děti. Zároveň se Lido Di Jesolo nachází jen pár kilometrů od Benátek, které rozhodně stojí za to vidět – nicméně my už jsme Benátky navštívili minule, takže jsme tam letos nakonec nejeli.

Ale zpátky k Lidu. Na dovolenou jsme jeli autem, a to v noci z pátka na sobotu. Vyjížděli jsme v 11, během cesty jsme několikrát stavěli a na místo jsme dorazili kolem osmé. Samozřejmě, není to zrovna nejkomfortnější jet takhle na noc, ale pořád je to mnohem lepší, než strávit dlouhé hodiny v nekonečných kolonách. Ubytovaní jsme byli v rezidenci Zeus, kterou jsme našli přes homeaway.co.uk a bylo to rozhodně nejlepší ubytovaní, které jsme kdy na dovolené měli! Byt byl čistý a opravdu velký, měl dvě ložnice, dvě koupelny, skvěle vybavenou kuchyň a hlavně…oooohromnou terasu s výhledem na moře! Každé ráno jsem na ní cvičila jógu a snídaně chutnaly ještě mnohem líp.

A když už jsme u těch snídaní, rovnou vám řeknu, jak jsem to na dovolené dělala s jídlem. Jak jsem zmiňovala, měli jsme vlastní kuchyň, takže jsem si vařila sama. Základní potraviny (jako například ovesné vločky, fazolové konzervy nebo ehm, ořechová máslíčka) jsem si přivezla z domova a zbytek jsem si tam kupovala. Dost mě ale překvapilo, že tam byla veganská nabídka opravdu špatná a že se spousta potravin vůbec nedala sehnat (a tím nemyslím specialitky jako například tempeh –  i se zeleninou byl problém). Na druhou stranu jsem ale díky tomu vymyslela pár nových receptů a také jsem se naučila improvizovat s tím, co jsem měla zrovna po ruce.

Sehnat nepražené & nesolené arašídy není zrovna lehké, proto s sebou vozím tyhle z Natu.cz, které úplně zbožňuju – a vy na ně máte s kódem TEREZASDIARY slevu’

Na pláži mi nesměla chybět ani jahodová tyčinka z Balíčku zdraví – nebo zmrzlina Mrož?

Poslední večer jsem už jen smíchala zbytky z celého týdne a vzniklo jedno z nejlepších jídel, co jsem kdy ochutnala!

Veganské bistro jsem ale bohužel nenašla žádné. Vlastně…nijak zvlášť jsem ho ani nehledala – celkově jsem totiž jídlo na téhle dovolené tolik neřešila. Počítala jsem, abych měla jistotu, že jím dostatečně, ale rozhodně to nebylo úplně přesné a většinou jsem také měla míň bílkovin a naopak víc tuků & sacharidů. Upřímně, jsem sama překvapená, jak v pohodě jsem to zvládla a že pro mě jídlo tentokrát zdaleka nebylo prioritou – radši totiž budu vzpomínat na to, kolik vln mě smetlo, když jsem fotila ségru, než na to, kolik kalorií jsem ten den snědla.

A tím se dostáváme k tomu, co všechno jsme na dovolené dělali. Nebo respektive…nedělali. Byla to totiž opravdu taková ta klasická pohodička u moře, přičemž zbytek naší rodiny opravdu trávil celé dny jen na lehátku.

Já jsem tam sice také vždycky chvíli pobyla, ale zároveň jsem odpočinek prokládala i dalšími aktivitami. Můj den většinou vypadal tak, že jsem ráno brzy vstala a šla jsem na pláž pozorovat východ slunce – pro východy slunce mám totiž opravdu slabost a pro ty u moře obzvlášť.

Poslední den, když jsem sledovala východ slunce, za mnou přišli dva kluci vracející se z party a tak jsme se zapovídali, že jsme spolu strávili téměř celé ráno a doteď jsme v kontaktu!

Potom jsem si udělala snídani, po které jsem se šla projít. A konečně jsem se na své ranní procházce necítila jako blázen! Na pěti kilometrové stezce podél moře nás totiž chodilo a běhalo hned několik a celkově bylo město opravdu aktivní.

Je tam spousta míst, kde se dá cvičit nebo sportovat, ale já jsem samozřejmě zůstala věrná józe – a řeknu vám, že s tím výhledem na moře bych ve stoji na hlavě meditovala klidně několik hodin!

Po józe jsem chodila na pláž a odpoledne potom bývala různá – někdy jsem objevovala město, jindy jsem šla na nákup nebo poctivě vyřizovala věci do práce a upravovala fotky…Pár večerů jsme totiž strávily tak, že jsem dělala Instaboyfrienda své sestře. A to znamená, že jsem stála v promočeném over-sized tričku uprostřed rozbouřeného moře a ke dnu mě strhávala jedna vlna za druhou.

Poslední večer jsme si také půjčili čtyřkolo, jelikož i to už je taková naše rodinná tradice a hlavně skvělé zakončení dalšího dílu série Šlancárci na tripu.

Celkově jsem si dovolenou opravdu užila. Načerpala jsem spoustu energie, v určitých věcech jsem se posunula a překonala svoje strachy a hlavně jsem si uvědomila, co je pro mě v životě nejdůležitější – moje rodina. Děkuju.